برای زندگی باید ارتباط بلد بود

وبلاگی برای بهبود وضعیت ارتباطات فردی و جمعی در ایران

برای زندگی باید ارتباط بلد بود

وبلاگی برای بهبود وضعیت ارتباطات فردی و جمعی در ایران

دانشنامه بین المللی ارتباطات به زبان اصلی

جلد اول کتاب دانشنامه بین‌المللی ارتباطات با ترجمه‌ مشترک غلامرضا آذری، مصطفی احمدزاده، حسینعلی افخمی، حسین حسینی، کاووس سیدامامی و مسعود کوثری از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق‌(ع) روانه پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها شده است.
نخسیتن ویرایش دانشنامه بین‌المللی ارتباطات ویراسته ولفگانگ دونزباخ در سال ۲۰۰۸ به پژوهشگران و علاقمندان به حوزه ارتباطات در سراسر دنیا عرضه شد. این دانشنامه تلاشی سترگ برای معرفی حوزه و رشته ارتباطات و مراحل رشد آن است و دامنه موضوعی بسیار وسیعی را در بر می‌گیرد. گسترۀ موضوعی دانشنامه حاضر چنان وسیع است که حاوی مطالبی است که به جرأت می‌توان گفت در دیگر دانشنامه‌ها نیامده است. همین موضوع دانشنامه حاضر را حایز یک ویژگی ممتاز می‌سازد و آن همانا جامع بودن آن است. در این دانشنامه ۱۳۳۹ مدخل توسط ۴۰۰۰ نفر از محققان و پژوهشگران ارتباطات از ۷۰ کشور در ۱۱ مجلد به نگارش درآمده است که گوشه و کنار دانش ارتباطات و پیوند آن با دیگر حوزه‌های دانش (نظیر زبان‌شناسی، روان‌شناسی اجتماعی، اقتصاد سیاسی و غیره) را به نمایش می‌گذارد. مدخل‌های دانشنامه در اکثر موارد چندان خلاصه نیستند و این امر آن‌ها را برای محققان و پژوهشگرانی که به دنبال سرنخ‌های مناسب برای جستجوی مطلبی خاص می‌گردند، مفید می‌سازد. با توجه به کمبود کتاب‌های درسی و پژوهشی مناسب در حوزه ارتباطات در ایران، مدخل‌های این دانشنامه مطالب سودمندی را در اختیار جست‌وجوگران قرار می‌دهد و جای خالی برخی از منابع لازم را پر می‌کند. علاوه بر آن، در پایان هر مدخل، واژگان کلیدی که به موضوع مدخل مرتبط هستند، خواننده را به سرنخ‌های جدید هدایت می‌کند. به این طریق دانشنامه حاضر شبکه مفهومی گسترده دانش ارتباطات را به خوبی به نمایش می‌گذارد. این دایره‌المعارف به لحاظ اعتبار دانشگاهی وابسته به «انجمن بین‌المللی ارتباطات» است.
در پایان هر مدخل، واژگان کلیدی که به موضوع مدخل مرتبط هستند، خواننده را به سرنخ‌های جدید هدایت می‌کند. تمامی این واژگان کلیدی در ابتدای دانشنامه یک‌بار به صورت موضوعی نیز دسته‌بندی شده‌اند تا نمایی از آنچه را نیز که در کلیه مجلدات دانشنامه به خواننده عرضه می‌شود، به دست دهد. نویسندگان مدخل‌های دانشنامه کوشیده‌اند تا با پرهیز از حاشیه‌روی، به اصل مطلب بپردازند و خواننده را یکراست به سراغ آنچه در جست‌وجویش است، هدایت کنند.
کتاب حاضر جلد اول دانشنامه بین‌المللی ارتباطات است که از جوایز اکادمی تا آواتار‌ها و کارگزاران را شامل می‌شود. دیگر مجلدات این دانشنامه به ترتیب منتشر خواهد شد.
دانشنامه بین‌المللی ارتباطات در شمارگان ۱۵۰۰ نسخه، ۷۵۱ صفحه و بهای ۱۵ هزار تومان چاپ و منتشر شده است.

دانلود فهرست دانشنامه ارتباطات

 دانلود دانشنامه ارتباطات

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد